tisdag 18 augusti 2009

mitt i natten

images


Ser ut att bli en sömnlös natt. Ligger på sängen, det är tyst och mörkt.. Klockan närmar sig 02.00. Jag har för många funderingar och tankar som snurrar på i mitt huvud, som gör att jag inte kan sova, fastän jag är otroligt trött. Det är konstigt ibland att det inte går att somna fastän man är jätte trött.


Nu är det bara två veckor kvar av augusti, hösten närmar sig med stormsteg, skolan börjar snart igen och sommarlovet lider mot sitt slut. När jag tänker tillbaka på maj, juni och juli, är det med glädje. Denna sommar har varit en av de bästa på länge... Vi har hunnit med så mycket skoj, vi har varit mycket på villan och det bästa av allt är att vi kunnat umgås mycket med nära och kära. Idag när jag satt vid kaffebordet hos mormor och morfar, kom jag att tänka på hur mycket jag kommer att sakna dem när vi far tillbaka till Vasa. Som tur är kommer vi att köra hem ofta och hälsa på. Och så finns det ju telefon... :) Men nu skall jag inte ta upp allt jag kommer att sakna.. Utan nu skall jag njuta av de kommande två veckorna. Jag skall "vila" mig inför skolstarten. Och så hoppas jag att "kararna" skall bygga klart bastun, så kanske vi får bada bastu o simma på villa avslutningen. :)


Oj, vad klockan rusar iväg. Borde verkligen försöka sova.


God natt!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar