måndag 29 mars 2010

våran påskgran



Dottern började förra veckan prata om att hon vill att vi skall ha en påskgran. Frågade henne vad en påskgran egentligen är och fick till svar att den skall vara stor och så skall man pynta den med påskrensare (har aldrig hört talas om påskrensare), sen så skall det oxå vara en påskstjärna högst upp. Jag vill ju gärna uppfylla min dotters önskningar, så frågade henne om det passar bra med att vi plockar lite kvistar och pyntar dem. Så gjorde vi och nu har vi vår alldeles egna påskgran. :) Den blir nog finare sen då de gröna knopparna spricker...





Jag har sysselsatt mig med olika trevliga saker ikväll, bland annat bokat två viktiga intervjuer. Har oxå suttit och fyllt i ett frågeformulär angående fostran osv. Vi skall nämligen på utvecklingssamtal till dotterns dagis imorgon, spännande!



4 kommentarer:

  1. Påskrensare... låter härligt det.
    Påskgranen är riktigt fin redan, utan de gröna bladen!

    SvaraRadera
  2. jaa... visst låter det härligt. undrar bara vad det kan vara?

    SvaraRadera
  3. När du berättar om din dotter så kommer jag ihåg saker från Josefines barndom och hennes missbelåtenhet över att jag aldrig målade korgar eller bytte köksgardiner..jag var nog inte så pysslig som hon hade önskat. Därför är det så mysigt att läsa om din treåring och hennes värld. Jag är dock glad över att ha Josefine hos mig nu så jag får pyssla om henne lite. Ha en bra trantisdag önskar Anki!

    SvaraRadera