söndag 8 november 2009

söndag ~ farsdag

Idag steg jag och dottern upp tidigt. Kokade kaffe, dukade fram morgonmål och tände ljus. Sedan tog vi paketen och sjöng åt sambon.. Dottern ville ge sin present hon lagat vid dagis redan i fredags, men nu fick hon äntligen ge den. Sambon fick också en bok som jag beställt efter. Han ligger och läser den nu och kan inte slita sig.. Ngn som kan gissa vad boken handlar om eller vad den heter? :)

Helgen har annars varit såå bra. I fredags startade vi norrut efter att dottern och sambon varit på farsdagsfrukost till dagis. Min käre far hade dukat fram mat till oss då vi kom fram.. Vi uppvaktade med sång och paket efter maten, eftersom vi inte skulle stanna kvar ända till söndag. Presenten uppskattades och likaså kortet som dottern pysslat ihop. :) Sedan bar det av till hälsovårdsstationen för att bli vaccinerad mot svininfluensan. Så nu är jag och dottern vaccinerade, känns tryggt. När vi kom hem ville dottern prova skidorna. Roligt med snön, hoppas att den inte smälter bort och att det kommer mera.. På kvällen var vi till sambons föräldrar en stund och sen for vi till stan för att uppvakta min morfar. Vi satt där några timmar, drack te och umgicks. När vi kom hem hade syster lagat varma smörgåsar.. Gott, gott. Dottern var inte riktigt sig själv och grät och klagade över sjukt ben. Hon var lessen och hade väldigt ont i benet efter vaccinationen. Hon somnade sen ganska snabbt..

På lördamorgon for sambon iväg till Vasa. Han hade nämligen match på kvällen.. Jag, mamma, syster och dottern for till stan och vi plockade upp Kaisa-mommo på vägen.. Vi var fyra generationer kvinnor på stan och jag tror faktiskt att den yngste och äldste var piggaste av oss allihopa. Det var roligt och mycket skratt.. Sedan ringde vi åt morfar att han skulle lägga på kaffe. Min far kom också dit.. Roligt att vara samlade nästan alla. (en viss broder är ju i London..och jag är inte alls avis, nej:) ) En riktigt perfekt och skön lördag på alla sätt. På kvällen startade vi tillbaka till Vasa.

Nu skall vi fara ut i dimman, kanske till en lekpark. Halv tolv skall jag ha maten klar.. Syster och far kommer hit och äter. :) Undrar var jag skall laga... Hmm...

Ha en riktigt skön söndag alla!

1 kommentar: