måndag 18 maj 2009

en aktiv dag

-Mamma! Vad ska vi göra ida? Var det första dottern frågade idag när vi steg upp.. Nu 12 h efter, har vi gjort massor. Vi började dagen med att fara och handla, sen for vi till mommos och moffas. Vi drack kaffe och satt där ganska länge. När vi kom hem började sambon tvätta fönstren, så nu är de riktigt rena. Jag började baka.. Dagens baksaldo är ca 50 skinkpastejer, ca 60 tonfiskpastejer, ca 50 dajmkex (oootroooligt goooda) :), och nu har jag en plåt mockarutor i ugnen. Tycker själv att jag varit väldigt duktig! :)    Men konstaterade att nog är det tur att man aldrig blev bagare.. Huh.. När jag bakade mockarutorna och hade lagt dem i ugnen, frågade sambon vad det är för smör som är i kastrullen. OJ!!! Jag hade helt glömt bort att blanda i smöret, så fick försöka skrapa bort degen från bakplåtspappret i en bunke, sen blanda i smöret.. Så blir det när man bakar för mycket.. haha.. Tror nog att mockarutorna blev bra iallafall.

 

IMG_1246

IMG_1247

tonfiskpastejer


 


IMG_1248


dajm kex



Sambon har också hunnit klippa gräset idag. Jag skall ännu tvätta lite kläder och sen tror jag att jag skall bädda ner mig framför tvn en stund.

Får se vad vi hittar på för skoj imorgon. :)

6 kommentarer:

  1. Väldigt duktigt baka.... imponerad.... Ja ha jo no gjort liti jag å...:)

    SvaraRadera
  2. Ååååå - naaam! :) Sen i juli när jag kommer, kan vi baka då oxå Anton (å aktiva heidi ;) eller ska vi bara köra hårt med vin, cider å salmiakki...!?! :D

    SvaraRadera
  3. hööödo kanski du sku böri uppdater lite blogg nu va?!?

    SvaraRadera
  4. Måst håll me din syster :)

    SvaraRadera
  5. long taim nou sii
    inte jag heller
    men men

    SvaraRadera