torsdag 27 januari 2011

från stadin till lande!

När skoldagen var slut, cyklade jag hem och packade en väska med kläder. Sen åt vi snabbt lite skruvmakaroner och hoppade i pappas bil och körde iväg till "lande". Jag och syster höll på att få spunk med bakresenärerna (dottern och pappa/moffa), de pratade konstant hela vägen och berättade gåtor osv. Blev helt trött i huvudet på att lyssna. Dottern håller nu som bäst på att ställa sig till natten. "Moffa plock upp dedär, du är min betjänt". Just så!

Får se vad jag skall hitta på imorgon. Jag har äntligen en ledig dag. Skönt! Nu skall jag lyssna på låten nedan. Guns N´Roses och Nirvana var mina stora idoler när jag gick i lågstadiet och högstadiet. Alltid roligt att nu som då lyssna på musik som man lyssnade mycket på förut, vilka minnen det dyker upp. :) Minns att jag hade många häften, där jag skrev upp all sorts fakta om dem som jag bara kunde hitta. Mina väggar var oxå fullproppade med planscher och urklipp. Jag har till och med en Guns N´Roses flagga någonstans bland mina saker. :) Lyssna och njut! Alltså var inte musiken bättre förr? ;)

2 kommentarer:

  1. Härligt med moffa och en prinsessa i baksätet men ibland blir det för mycket av det goda!!

    SvaraRadera
  2. Jag minns också. Den där orkestern...

    SvaraRadera