måndag 10 december 2012

alles in ordnung!

Eller som man på italienska säger "tutto a posto". Bebisarna växer och mår bra. Själv börjar jag märka att det blir tyngre att röra på sig och att orken tar slut ganska fort. Fick stränga order om att sitta med fötterna uppe under julhelgen, inte stressa med julstädning osv och att låta andra passa upp mig. Vilket låter finemang i mina öron! ;) Skulle oxå passa på att vila och samla krafter. Hittade en bild som är taget för två år sedan. Då bodde vi hos mina föräldrar under jullovet och då kunde julgranen vara väldigt "överpyntad" när alla hjälptes åt att pynta. I år blir det som sagt en lugn jul, med så lite fläng som möjligt. Julmiddagen äts hos mina föräldrar, men för övrigt blir det firande här hemma i lugn och ro. 

22 december 2010

Nu skall jag och dottern ta itu med maten, så den är färdig då sambon kommer hem. Dottern fick en kokbok till sin födelsedag och den läses flitigt här nu just. Igår gjorde hon efterrätt helt själv, bärknyten med vaniljsås. Riktigt gott blev det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar