fredag 28 december 2012

mammaledig.nu!

Julen över för denna gång. Det har varit en zuper jul med många fina stunder. Umgåtts med de närmaste, tagit det lugnt hemma, ingen stress, ätit god julmat hemma hos föräldrarna, umgåtts med mina syskon och deras respektive, fått fina julklappar och njutit av allt vackert runt omkring. 

 granen hämtades av sambon och André 
några dagar före jul

Igår blev det en heldag i grannstaden Kokkola. Hade ultraundersökning tidigt på morgonen och både sambon och dottern var med. Vi fick se bebisarna i 3D och dottern tyckte de liknade "rumpnissar". De väger ca 2,2 kg och 2,4 nu och förlossningen närmar sig med stormsteg. Nu blir det oxå kontroll varje vecka fram till förlossningen. Efter det for vi till Touhutalo och lekte av oss i över två timmar. 

klätterväggen testades flera gånger

jag njöt av en stor kopp kaffe

 dottern ville föreviga min stora mage

rutschtävling pågår 

Efter Touhutalo blev det lunch på Amarillo och sedan lite butiksbesök. Hittade två par byxor åt mig själv, ena paret fick åka ner i väskan jag packat till bb. Konstaterade då vi körde hem att vi for iväg tidigt på morgonen då det ännu var mörkt och kom hem körande i mörkret oxå. 

Idag blir det en lugn dag. Kanske vi uppsöker någon som vill bjuda på en kopp kaffe småningom...

2 kommentarer: