lördag 20 april 2013

3 månader!

I torsdags blev småttingarna tre månader och jag känner att det kanske är dags att börja blogga igen. Tänk tre månader, vart flyger tiden iväg? Känns som igår när jag for iväg till Kokkola för planerat kejsarsnitt. Hur har dessa tre månader gått då? Jaa...vad skall man säga?!? Det har gått riktigt bra. Pojkarna är snälla, sover bra och allt går för det mesta ganska smidigt. Men visst finns det dagar, speciellt då jag inte kanske fått tillräckligt med sömn, då jag gärna skulle vilja dra täcket över huvudet och skrika (dock är de dagarna väldigt få).. Livet som trebarnsmor är najs!!! Vi har fått in bra rutiner med matandet och är uppe endast en gång på natten och äter. Det är ju lite lyxigt! Och JA, jag ammar ej!! Förstår inte hur det kan vara så otroligt intressant att veta om jag ammar eller ej... Var och varannan som kommer fram och pratar, okända eller kända, vill veta om jag ammar. Förut har det ej stört mig, men att nu börja förklara för personer som jag inte ens känner, att NEJ jag ammar inte och få dendär blicken...lite sådär nervärderande blicken, börjar reta mig otroligt. Jag gav amningen en chans under tiden jag var på bb, men de två sista dagarna  jag var där, sa jag att nej nu får det räcka... Jag flaskmatade dottern och det gick hur bra som helst. Och nu när jag har två på samma gång, underlättar det att kunna få hjälp med matandet.. Punkt slut! Sen förstår jag ju inte hur det kan vara så intressant att veta om folk ammar eller inte. Jag har aldrig funderat över det när ngn bekant fått barn och inte intresserar det mej heller.. Sådärja..nu fick jag det skrivet!! :)

Vad annat? Jo, storasystern i huset är väldigt duktig att hjälpa till. Hon springer efter trasor, blöjor, tuttar och sjunger och läser för dem. 

Vi var på tremånaderskontroll i torsdags och pojkarna fick sina första vaccinationer. Det var gråtkalas på kvällen och igår fick de feber och sov mest. Idag är febern borta och förhoppningsvis håller den sig borta.

 Dottern håller nu på och ställer sig till fotbollsturnering. Klockan nio spelar hon sin första match och nu sitter hon och pratar taktik med sin pappa hör jag.. Det kommer att bli spännande!!


Niko Dominic, Tilde Caisa Antonsdotter och Theo Emilio


Nu borde jag också ställa mig färdigt. Känner att det blev ett lite råddigt inlägg dethär, men nu är jag igång med bloggandet igen iallafall! 

1 kommentar:

  1. bra skrivet! och vilken suuuperfin bild! nu är du på gång med bloggningen, väntar ivrigt på nästa inlägg ;)

    SvaraRadera