tisdag 23 april 2013

vardagen med tvillingar i huset!

Idag fick jag sovmorgon ända till 7.45. Oftast brukar killarna vakna runt tre-tiden på natten för att äta, men inatt sov de ända till strax före fem och sov då oxå längre på morgonen. Niko är den som vaknar först, gråter ganska hysteriskt tills han får tuttflaskan i munnen, medan Theo skiner som en sol och är inte alls intresserad av mat direkt, utan jollrar och pratar och sitter gärna i sittern och väntar på sin tur. Dottern äter sitt morgonmål och pysslar lite före morfar hämtar henne och för till förskolan. Det underlättar mycket för mig att han kan komma och föra, för jag skulle inte hinna mata båda två + sen få dem i vagnen och skutta iväg till förskolan före nio. Men hämtar henne gör jag så ofta det bara går.. Idag till exempel skall jag hämta henne och på samma gång gå en sväng med vagnen.

Nu sover båda två en längre vila, sen resten av dagen fram till kvällen sover de bara korta stunder. Så det är att passa på nu och uppdatera lite. 

 Skönt att slippa iväg och träna...

 och investerade till och med i ett par nya länkskor till vagnpromenaderna!

Niko

Theo 

 Tremånadersdagen och då passar det ju att ha på de nya tröjorna på
som mormor stickat.

 I fredags var jag med dottern på tumis på stan. 
Vi besökte marknaden och sen var vi på kaffe till Kajsa-mommo
och Boris.

Lördagen gick i fotbollens tecken. Dottern hade tre matcher och skulle inte
alls ha velat hem, utan helst spelat ännu flera matcher.

På söndag var det dottern som kockade. Det blev köttbullar inlindade i 
bacon och specialköttbullar utan bacon, potatismos, ugnsgrönsaker och sallad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar